Search

Γιατί Είναι Σημαντική Η Προετοιμασία Γευμάτων,Συμβουλές Meal Prep.

Updated: Sep 7


Η καθημερινότητα πλέον είναι γρήγορη και απαιτητική ως αποτέλεσμα αρκετοί από εμάς δυσκολεύονται να ακολουθήσουν μια υγιεινή διατροφή, καταφεύγοντας στο πρόχειρο φαγητό καθημερινά, λόγω έλλειψης χρόνου, λόγω οικονομικής δυσκολίας να επιλέξουν κάτι πιο ποιοτικό ή και των 2.Ωστόσο, με λίγη οργάνωση, η πλειοψηφία των γευμάτων σας, μπορεί να αποτελείται από σπιτικό φαγητό, αρκετά υγιεινό και οικονομικό. Όσο για το χρόνο προετοιμασίας, αντιστοιχεί στο χρόνο παραγγελίας και παράδοσης του γεύματος, από delivery.Ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού μιας οικογένειας πηγαίνει κάθε μήνα στα ψώνια. Παρ’ όλο που η κάθε οικογένεια έχει διαφορετικές συνήθειες, διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικά budget, όλοι μας μπορούμε να εφαρμόσουμε κάποια μικρά μυστικά ώστε να εξοικονομήσουμε χρήματα

Μελέτες σε ενήλικες δείχνουν οτι η συχνή κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού συσχετίζεται με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος και χαμηλότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Αντίθετα, η συχνή προετοιμασία σπιτικού γεύματος σχετίζεται με μια πιο ισορροπημένη και ποιοτική διατροφή. Φαίνεται, ακόμη, οτι η κατανάλωση φαγητού στο σπίτι στο πλαίσιο οικογενειακών γευμάτων μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών παιδιών και εφήβων. Επιπλέον, από μελέτη 10ετούς παρακολούθησης προκύπτει οτι η συμμετοχή των εφήβων στην προετοιμασία των γευμάτων μπορεί ίσως να οδηγήσει στην υιοθέτηση καλύτερων διατροφικών προτύπων κατά την ενηλικίωση.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι ο χρόνος μπορεί να είναι απαραίτητο συστατικό για την παραγωγή υγιέστερων διατροφικών συνηθειών μεταξύ των ενηλίκων.Τα άτομα που ξόδεψαν το λιγότερο χρόνο στην προετοιμασία φαγητού έτειναν να είναι ενήλικες που έδιναν υψηλή προτεραιότητα στην ευκολία. Ο χρόνος που αφιερώθηκε στην προετοιμασία φαγητού συσχετίστηκε με δείκτες υψηλότερης ποιότητας διατροφής, συμπεριλαμβανομένης της πολύ συχνότερης πρόσληψης λαχανικών, σαλάτας, φρούτων και χυμών φρούτων.Λιγότερο από 1 ώρα / ημέρα για την προετοιμασία φαγητού συσχετίστηκε με σημαντικά περισσότερα χρήματα που δαπανήθηκαν για φαγητό και συχνότερη χρήση εστιατορίων γρήγορου φαγητού σε σύγκριση με την προετοιμασία του.

Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από την προετοιμασία σπιτικού φαγητού μπορούν να συνοψιστούν ως εξής: Βοήθεια στον έλεγχο του σωματικού βάρους, καθώς επιλέγεται από τον καταναλωτή το μέγεθος των μερίδων. Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά διατροφή. Εξοικονόμηση χρημάτων. Κοινωνικοποίηση τόσο στην προετοιμασία, όσο και στην κατανάλωση των γευμάτων. Μείωση άγχους για το «τι θα φάμε σήμερα;».

Τα ψώνια είναι ένας τρόπος διασκεδαστικός, γιατί ανοίγει νέες πόρτες για εξερεύνηση.Επιπλέον, η γνώση του τι είναι στο φαγητό σας δημιουργεί ένα είδος συνειδητοποίησης και για την υγεία, κάτι που είναι πάντα καλό.Δεν έχει σημασία αν το ψωνίζετε για ένα, για δύο, ή για ένα νοικοκυριό με μικτές προτιμήσεις για φαγητό και επιλογές τρόπου ζωής,αλλά να εξερευνήσετε νέες γεύσεις και να απολαύστε πραγματικά τη διαδικασία.


Συμβουλές


Μην πάτε στο σούπερ μάρκετ με το στομάχι άδειο. Το πιο πιθανό είναι να καταλήξετε στο διάδρομο με τις σοκολάτες και τα πατατάκια. Όταν πεινάμε συνήθως ο οργανισμός μας δεν μας δίνει σήμα να φάμε τα τέλεια φρουτάκια μας, αλλά τρόφιμα που θα μας γεμίσουν θερμίδες και στο τέλος δεν θα έχουμε χορτάσει.

Ελέγχετε τις προσφορές στα υγιεινά τρόφιμα και τσεκάρετε την ημερομηνία λήξης.

Οικονομικές συσκευασίες σε όσπρια, ρύζια και τρόφιμα που έχουν μακρινή ημερομηνία λήξεως. Έτσι ποτέ δεν θα ξεμείνετε. στον πειρασμό των διαδρόμων.

Μην κολλάτε στο σούπερ μάρκετ, κάντε μια βόλτα στη λαϊκή της γειτονιάς σας, ψωνίστε φρούτα και λαχανικά στην εποχή τους οικονομικά και θρεπτικά ή Ψωνίστε από το σπίτι! Έτσι δεν μπαίνετε στον πειρασμό των διαδρόμων.

Η βασική συμβουλή είναι να έχετε μια λίστα των τροφίμων που γνωρίζετε και πρέπει πάντα να έχετε στο σπίτι σας.Αυτά είναι τα φρούτα και τα λαχανικά που χρησιμοποιείτε πιο συχνά σε συνταγές, καθώς και τρόφιμα όπως ρύζι, ζυμαρικά, φακές, φασόλια, ρεβίθια, μπιζέλια,ξηροί καρποί και σπόροι,μπαχαρικά και τα βότανα,αλεύρια,σπόρους,αποξηραμένα φρούτα.

Οργανώστε τη λίστα για το super market. Συχνά μπορεί να έχετε τη διάθεση και το χρόνο να μαγειρέψετε, αλλά να εγκαταλείπετε την προσπάθεια διότι δεν διαθέτετε όλα τα υλικά για να εκτελέσετε τη συνταγή που βάλατε στο «μάτι». Προσθέστε λοιπόν τη λίστα σας στοχεύοντας σε ό,τι πραγματικά χρειάζεστε. Επιλέξτε θρεπτικά τρόφιμα,προμηθευτείτε ποσότητες που επαρκούν για περισσότερες από 1 ημέρες και τρόφιμα που μπορούν να αποθηκευτούν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ντουλάπι σας.

Αφιερώστε 15-20min από μια μέρα σας που έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για να καταγράψετε τα φαγητά που θέλετε να φτιάξετε μέσα στην εβδομάδα.Ψάξτε για εύκολες συνταγές. Θυμηθείτε οτι τα υγιεινά γεύματα δε χρειάζεται να είναι πολύπλοκα.

Φροντίστε τα γεύματα σας να περιέχουν ποικιλία τροφίμων που συνδυάζουν και τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά, δηλαδή πρωτεΐνη, λίπος και υδατάνθρακα.


Έχοντας προμηθευτεί ό,τι χρειάζεστε,μπορείτε να έχετε στο σπίτι σας θρεπτικά σνακ για να τα πάρετε μαζί σας στη δουλειά ή να τα καταναλώσετε στο σπίτι. Φρούτα,λαχανικά ,μπάρες δημητριακών,κράκερ,γιαούρτι σόγιας, ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα συνιστούν ορισμένες ιδανικές επιλογές σνακ που θα σας παρέχουν την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε.


Επιλέξτε 1 μέρα που έχετε περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσετε αρκετά γεύματα για την εβδομάδα.Πλύνετε τα φρούτα και τα λαχανικά σας την ημέρα που θα τα αγοράσετε και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες για όλη την οικογένεια. Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρχουν στο ψυγείο π.χ. μήλα, φύλλα μαρουλιού ή ντομάτες έτοιμες για κατανάλωση.Διαβάστε εδώ τον σωστό τρόπο για να πλένουμε φρούτα και λαχανικά.

Επιλέξτε κάποια κατεψυγμένα τρόφιμα (όπως λαχανάκια Βρυξελλών αγκινάρες, αρακά ή φασολάκια) για πιο γρήγορο μαγείρεμα. Αξιοποιήστε, επιπλέον, την κατάψυξή σας ως «τράπεζα» για τις παραπάνω μερίδες που έχετε προετοιμάσει ή για το φαγητό που έχει περισσέψει.Εάν συναντήσετε πολλά φρέσκα προϊόντα, αποθηκεύστε τα και παγώστε τα. Αυτό λειτουργεί εξαιρετικά με μούρα, μπανάνες και άλλα φρούτα για χρήση σε smoothies.

Τα κατεψυγμένα προϊόντα περιέχουν συνήθως περισσότερα θρεπτικά συστατικά από φρέσκα προϊόντα αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το προϊόν είναι κατεψυγμένο σε μέγιστη ωριμότητα και δεν θα χάσει θρεπτικά συστατικά κατά τη μεταφορά στα καταστήματα .Είναι μια εσφαλμένη αντίληψη ότι τα θρεπτικά συστατικά κατά κάποιο τρόπο χάνονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατάψυξης.Προσέχετε κατά την απόψυξη, η οποία επιτυγχάνεται κατά προτίμηση εντός του ψυγείου, να μην χάνονται τα υγρά του τροφίμου που περιέχουν πολύτιμες βιταμίνες.

Εμπλέξτε όλη την οικογένεια στην προετοιμασία των γευμάτων.Η μαγειρική είναι μια διαδικασία που ενθουσιάζει τα περισσότερα παιδιά. Από μικρή ηλικία ξετρελαίνονται να παίζουν με κατσαρόλες, κουτάλες, μίξερ και να μπερδεύονται μπροστά στα πόδια των γονιών τους στη κουζίνα. Το μαγείρεμα αποτελεί μια δημιουργική ασχολία που μόνο οφέλη μπορεί να τους προσφέρει. Ο χώρος της κουζίνας αναπτύσσει την δημιουργία και την φαντασία και ταυτόχρονα αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους να μάθει για την υγιεινή διατροφή.


Η μαγειρική αναπτύσσει πολλές διαφορετικές δεξιότητες. Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους, μαθαίνοντας καινούριες λέξεις, ακολουθούν οδηγίες, βελτιώνουν την ανάγνωση διαβάζοντας τις συνταγές, αναπτύσσουν ικανότητες όπως συγκέντρωσης π.χ πόση ώρα να αφήσουν το φαγητό στο φούρνο, να ρισκάρουν, καθώς και στα μαθηματικά με το μέτρημα μερίδων, έννοιες όπως το μισό, το ολόκληρο. Επίσης, τα παιδιά μέσα από την μαγειρική μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μοιράζονται απόψεις, ιδέες, καλλιεργώντας την προσωπικότητα τους.


Έρευνες έχουν δείξει πως τα παιδιά που ασχολούνται με τη κουζίνα και το μαγείρεμα μαθαίνουν να κάνουν πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Σημαντικό είναι να τους διδάξετε τι σημαίνουν τα φρέσκα υγιεινά τρόφιμα και για ποιο λόγο πρέπει να τρώμε όσο γίνεται μη επεξεργασμένες τροφές. Πειραματιστείτε, βάζοντας περισσότερα χρωματιστά λαχανικά και φρούτα στη διατροφή σας. Όσο νωρίτερα μάθει την αξία της υγιεινής διατροφής τόσο περισσότερο θα την εκτιμήσει και θα την ακολουθήσει στην ενήλικη ζωή του.


168 views

Το Vegan 22 Greece αποτελεί μια εθελοντική πρωτοβουλία και στηριζόμαστε σε δωρεές. Ενίσχυσε το έργο μας: 

MEDICAL AND COPYRIGHTS DISCLAIMER
Όλες οι πληροφορίες που παρέχονται κατά τη διάρκεια της πρόκλησης ΔΕΝ αποτελούν  ΙΑΤΡΙΚΗ και εξατομικευμένη ΣΥΜΒΟΥΛΗ. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο θέμα υγείας ή έχετε ανησυχίες για την φυτοφαγική διατροφή, συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας και έναν κατάλληλα εκπαιδευμένο αντίστοιχο επαγγελματία υγείας. Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή του κειμένου και των πληροφοριών που υπάρχουν στο vegan22greece challenge.

Για επικοινωνία ή συνεργασία βρείτε μας στο: Vegan22greecechallenge@gmail.com

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ:

92389438_354330295505021_897768791167991
85163327_2634316113340863_54762341974860
lady papaya.jpg
beets me.png
PLANTBASEDNTGR.png

© 2020 by Vegan22GreeceChallenge. All rights reserved.