Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης η Χορτοφαγική Διατροφή Ασπίδα των οστών.

Η Παγκόσμια Ημέρα Οστεοπόρωσης εορτάζεται στις 20 Οκτωβρίου με σκοπό να ευαισθητοποιήσει όλο και πιο πολλούς για την έγκαιρη πρόληψη της νόσου.Η οστεοπόρωση είναι μια νόσος που προσβάλει τα οστά και έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της μάζας και συνεπακόλουθα,της επιδείνωσης της ποιότητάς τους.Καθώς τα οστά γίνονται πιο πορώδη,γίνονται ταυτόχρονα και πιο εύθραυστα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος καταγμάτων.Η οστεοπόρωση είναι η πιο συχνή πάθηση των οστών και το δεύτερο συχνότερο πρόβλημα υγείας παγκοσμίως, μετά τις καρδιαγγειακές παθήσεις.Παρά την συχνότητα και την σοβαρότητα της νόσου, το 93% των ανδρών και το 58% των γυναικών δεν έχουν κάνει ποτέ μέτρηση οστικής πυκνότητας.Οι ειδικοί αποκαλούν την οστεοπόρωση «σιωπηλή νόσο» γιατί τα συμπτώματά της ενδέχεται να μην είναι ορατά για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την Ελληνική Ενδοκρινολογική Εταιρία, κάθε χρόνο στην Ελλάδα μόνο τα κατάγματα του μηριαίου οστού ανέρχονται σε 15.000, ενώ στατιστικά οι θάνατοι από οστεοπόρωση ξεπερνούν εκείνους από καρκίνο του μαστού.Τα συνηθέστερα οστεοπορωτικά κατάγματα συμβαίνουν στον καρπό,τη σπονδυλική στήλη και τα ισχία.Τα κατάγματα της σπονδυλικής στήλης μπορεί να έχουν σαν συνέπεια τη μείωση ύψους,οσφυϊκούς πόνους και παραμορφώσεις της σπονδυλικής στήλης,ενώ τα κατάγματα των ισχίων συνήθως απαιτούν χειρουργική αποκατάσταση και έχουν σαν αποτέλεσμα την απώλεια της αυτονομίας του ατόμου και την επιδείνωση της ποιότητας ζωής του ασθενούς.


Η Μελέτη της Κίνας.


Η Μελέτη της Κίνας είναι η μεγαλύτερη ολοκληρωμένη μελέτη της ανθρώπινης διατροφής που έχει διεξαχθεί ποτέ.Δρομολογήθηκε μέσω συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου του Κορνέλ της ΗΠΑ, του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης της Αγγλίας και της Κινεζικής Ακαδημίας Προληπτικής Ιατρικής.Τα ριζοσπαστικά αποτελέσματα της μελέτης(σε συνδυασμό και με άλλες έρευνες διατροφής) μας υποδεικνύουν την ιδανική διατροφή για να πετύχουμε την καλύτερη υγεία μακροπρόθεσμα.

Ο Campbell είναι διευθυντής του Cornell-Oxford-China Nutrition Project, μιας μαζικής έρευνας για περισσότερες από 10.000 οικογένειες στην ηπειρωτική Κίνα και την Ταϊβάν που σχεδιάστηκε για να μελετήσουν τη διατροφή,τον τρόπο ζωής και τις ασθένειες στις άκρες της Κίνας.Ερευνώντας ταυτόχρονα περισσότερες ασθένειες και περισσότερα διατροφικά χαρακτηριστικά από οποιαδήποτε άλλη μελέτη μέχρι σήμερα,το έργο έχει δημιουργήσει την πιο ολοκληρωμένη βάση δεδομένων στον κόσμο σχετικά με τις πολλαπλές αιτίες της νόσου.


Μια σειρά μελετών από το Πρόγραμμα Cornell-China-Oxford για τη Διατροφή,την Υγεία και το Περιβάλλον,από τον διατροφικό βιοχημικό T. Colin Campbell και τους συναδέλφους του, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η μείωση της πρόσληψης κρέατος μειώνει τον κίνδυνο απώλειας της πυκνότητας των οστών.

Εάν τα γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώνονται σε δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζωικές πρωτεΐνες,θα υπονομευόταν οποιοδήποτε πιθανό όφελος για αυξημένη οστική πυκνότητα.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ζωικές πρωτεΐνες,συμπεριλαμβανομένης αυτής από γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να εκλύσουν περισσότερο ασβέστιο από τα οστά από ότι καταναλώνεται, δήλωσε ο Campbell."Αυτό το φαινόμενο θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί οι Αμερικανοί, που καταναλώνουν πολύ υψηλότερα επίπεδα ασβεστίου, έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά οστεοπόρωσης και καταγμάτων ισχίου σε σύγκριση με πολλούς Κινέζους και άλλους Ασιάτες που καταναλώνουν λίγα γαλακτοκομικά προϊόντα και καταναλώνουν χαμηλές ποσότητες ασβεστίου", δήλωσε ο Campbell. Τα κατάγματα ισχίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, για παράδειγμα, είναι περίπου πέντε φορές πιο συχνά από ότι στην Κίνα.


Η οστεοπόρωση είναι μια δυνητικά ανασταλτική ασθένεια της μετέπειτα ζωής στην οποία τα οστά επιδεινώνονται και θραύονται εύκολα,η ασθένεια πλήττει 25 εκατομμύρια Αμερικανούς, εκ των οποίων το 80% είναι γυναίκες. Ο Campbell, με την Banoo Parpia, ανώτερη ερευνητική συνεργάτη του Cornell στο έργο της Κίνας, ο Ji-Fan Hu, πρώην μεταπτυχιακός φοιτητής στο Cornell και άλλοι Κινέζοι συνεργάτες ανέλυσαν το ρόλο του διαιτητικού ασβεστίου στην οστική πυκνότητα παρακολουθώντας στενά τις δίαιτες 800 γυναικών από πέντε περιοχές που έχουν πολύ διαφορετικές δίαιτες στην Κίνα.


Οι Μογγόλοι σε μια κομητεία,για παράδειγμα,καταναλώνουν μια νομαδική διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε κρέας και γαλακτοκομικές πρωτεΐνες με λίγα λαχανικά και φρούτα. Η διατροφή Sichuan, από την άλλη πλευρά,είναι κυρίως χορτοφαγική με μόνο ξύσματα κρέατος που χρησιμοποιούνται για αρωματικές ύλες.Οι ερευνητές μέτρησαν την κατανάλωση τροφής των γυναικών για τρεις ημέρες, συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με την πυκνότητα των οστών και την απορρόφηση ασβεστίου και την απέκκριση από εξετάσεις αίματος και ούρων, και στη συνέχεια έλεγξαν παράγοντες όπως το ύψος, το βάρος και η ηλικία στην ανάλυσή τους.Η εξήγηση ότι η ζωική πρωτεΐνη προκαλεί περίσσια μεταβολικά οξέα, για παράδειγμα, προτάθηκε πρώτα το 1880 και τεκμηριώθηκε ήδη από το 1920.


Γνωρίζαμε επίσης πως η ζωική πρωτεΐνη είναι πιο αποτελεσματική από την φυτική

πρωτεΐνη στο να αυξάνει το όξινο μεταβολικό φορτίο στο σώμα.Όταν η ζωική πρωτεΐνη αυξάνει το όξινο μεταβολικό φορτίο και αφαιρεί ασβέστιο από τα οστά, η ποσότητα

ασβεστίου στα ούρα αυξάνεται. Αυτό το αποτέλεσμα έχει καθιερωθεί εδώ και πάνω από ογδόντα χρόνια και έχει μελετηθεί σε κάποια λεπτομέρεια από το 1970. Συνόψεις από αυτές τις έρευνες δημοσιεύτηκαν το 1974, 1981και 1990. Καθεμία σύνοψη δείχνει καθαρά ότι η κατανάλωση ποσότητας ζωικής πρωτεΐνης από πολλούς από εμάς σε καθημερινή βάση είναι ικανή να προκαλέσει ουσιαστική αύξηση του ασβεστίου στα ούρα.


Οι αναλύσεις αυτών των δεδομένων υποδηλώνουν ότι τα αυξημένα επίπεδα πρωτεϊνών με βάση τα ζώα, συμπεριλαμβανομένης της πρωτεΐνης από γαλακτοκομικά προϊόντα, "σχεδόν σίγουρα συμβάλλουν σε μια σημαντική απώλεια ασβεστίου των οστών, ενώ οι δίαιτες με βάση τα λαχανικά προστατεύουν σαφώς από την οστική απώλεια", ανέφερε ο Campbell.


Αυτή η άποψη είναι συνεπής με στοιχεία που συγκρίνουν τα ποσοστά θραύσης των οστών μεταξύ διαφορετικών χωρών, γεγονός που δείχνει ότι οι χώρες που έχουν τις υψηλότερες προσλήψεις ασβεστίου έχουν επίσης τα υψηλότερα ποσοστά θραύσης. Είναι επίσης συνεπές με άλλες μελέτες για πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά «Δυτικές» δίαιτες και «Δυτικές» ασθένειες που δείχνουν ότι οι χορτοφαγικές δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο σχετίζονται με αυξημένη οστική πυκνότητα και ότι η καζεΐνη, η κύρια πρωτεΐνη του γάλακτος, είναι καθιερωμένη συνεισφορά στην υψηλή χοληστερόλη στο αίμα στον δυτικό κόσμο και ενισχύει σημαντικά την ανάπτυξη ανάπτυξης όγκου σε πειραματόζωα.Σε πολλαπλές, επαληθευμένες μελέτες πάνω σε ζώα,οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μπορούν να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων (σαν διακόπτης) με την αύξηση και μείωση των δόσεων καζεΐνης, της κύριας πρωτεΐνης που βρίσκεται στο γάλα της αγελάδας."Τα αποτελέσματά αυτά και πολλές άλλες μελέτες έδειξαν ότι η διατροφή είναι πολύ πιο σημαντική για τον έλεγχο της καρκινικής ανάπτυξης από τις ίδιες τις ποσότητες λήψεως της καρκινογόνου ουσίας.

"Οι χορτοφάγοι λαμβάνουν άφθονο ασβέστιο και φαίνεται ότι έχουν υψηλότερα ποσοστά οστικής πυκνότητας, γεγονός που τους προδιαθέτει σε χαμηλότερα ποσοστά οστεοπόρωσης", δήλωσε ο Campbell, ο οποίος ανέφερε ότι οι Αμερικανοί δεν θα μειώσουν τα ποσοστά καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων και άλλων χρόνιων, εκφυλιστικών,ασθένειες έως ότου μετακινηθούν από μια διατροφή με βάση τα ζώα σε μια φυτική διατροφή.Οι δίαιτες με βάση τα ζώα τείνουν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και χαμηλές σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές δίαιτες είναι γενικά χαμηλές σε λιπαρά και πλούσιες σε φυτικές ίνες και άλλες ουσίες όπως τα αντιοξειδωτικά, οι οποίες αποδεικνύονται σημαντικές στην πρόληψη του καρκίνου. Οι Campbell, Parpia και άλλοι συν-συγγραφείς δημοσίευσαν τα ευρήματά τους σε δύο άρθρα του The American Journal of Clinical Nutrition (και τα δύο 1993), του European Journal of Clinical Nutrition (1994), Osteoporosis International (1994) και πιο πρόσφατα στο βιβλίο, Οστεοπόρωση στην Ασία: Διασχίζοντας τα σύνορα, επιμέλεια EMC Lau et. al (World Scientific Press) σε ένα κεφάλαιο με τίτλο, "Διατροφή, ασβέστιο και οστική πυκνότητα των γυναικών στην Κίνα".

Συγκεκριμένα, οι μελέτες διαπίστωσαν ότι:

  • Οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζωικές και μη γαλακτοκομικές ζωικές πρωτεΐνες συνδέονταν με υψηλές εκκρίσεις ασβεστίου στα ούρα, ενώ οι δίαιτες φυτικών πρωτεϊνών συνδέονταν αντίστροφα με την απέκκριση ασβεστίου (AJCN).

  • Δεδομένου ότι οι γυναίκες χάνουν την οστική τους μάζα με αρκετά σταθερά ποσοστά μετά την ηλικία των 40 ετών, οι γυναίκες που είχαν υψηλότερη μέγιστη οστική μάζα κατά την ηλικία αυτή τείνουν να έχουν καλύτερη πορεία σε μεγαλύτερη ηλικία επειδή ξεκινούν σε υψηλότερη γραμμή αναφοράς (AJCN).

  • Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησαν οι ερευνητές για τη ζύγιση της τροφής ενός νοικοκυριού πριν από την κατανάλωση ήταν αξιόπιστοι τρόποι για την αξιολόγηση της πρόσληψης τροφών και θρεπτικών συστατικών (EJCN).

  • Η καθημερινή σωματική άσκηση βοήθησε στην προστασία της υγείας των οστών τόσο στις γυναίκες πριν όσο και μετά την εμμηνόπαυση (OI).

H Parpia επεσήμανε ότι ο μέσος Αμερικανός άνδρας συνήθως καταναλώνει περίπου 95 γραμμάρια πρωτεΐνης την ημέρα, περίπου τα δύο τρίτα από τα οποία προήλθε από σάντουιτς με κρέας για μεσημεριανό γεύμα και χάμπουργκερ ή άλλο κρέας για δείπνο. Το συνιστώμενο διαιτητικό ποσό πρωτεΐνης, ωστόσο, είναι μόνο 56 γραμμάρια και ο Campbell, ο οποίος μελετά ζωικές πρωτεΐνες και τη σχέση τους με τον καρκίνο, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και άλλες χρόνιες, εκφυλιστικές ασθένειες,υποδηλώνει ότι αυτό το επίπεδο πρωτεΐνης είναι κατάλληλο για καλή υγεία και μπορεί να λαμβάνεται εύκολα με δίαιτες που αποτελούνται από φυτικά τρόφιμα.

«Παρόλο που η πρόσληψη ασβεστίου διατροφής είναι συχνά το επίκεντρο των διατροφικών συστάσεων για την οστεοπόρωση, αυτό που είναι σημαντικό είναι η ισορροπία ασβεστίου και όχι μόνο η πρόσληψη ασβεστίου», τόνισε η Parpia. "Αυτή είναι επίσης μια άλλη περίπτωση στην οποία το να κοιτάς ένα θρεπτικό συστατικό δεν λέει όλη την ιστορία. Αντίθετα, πρέπει να σκεφτείς ολόκληρη τη διατροφή."


Τα αποτελέσματα λοιπόν είναι απλά: τρώτε φυτά για την υγεία σας.


"Οι άνθρωποι που έτρωγαν τα περισσότερα ζωικά τρόφιμα απέκτησαν τις περισσότερες χρόνιες ασθένειες. Οι άνθρωποι που έτρωγαν τα περισσότερα φυτικά τρόφιμα ήταν οι πιο υγιείς.""Η διατροφή που είναι πραγματικά ευεργετική για μία χρόνια νόσο θα υποστηρίξει επίσης την υγεία σας σε όλους τους τομείς."


  • Οι υδατάνθρακες δεν είναι ο εχθρός.Οι υψηλά-επεξεργασμένοι,εξευγενισμένοι υδατάνθρακες είναι κακοί για εσάς.Αλλά οι φυτικές τροφές είναι γεμάτες από τους υγιεινούς υδατάνθρακες.Η έρευνα δείχνει ότι οι δίαιτες, όπως η Atkins ή South Beach(που προτείνουν μεγάλη λήψη ζωικών πρωτεϊνών) μπορούν πραγματικά να προκαλέσουν επικίνδυνες παρενέργειες. Παρόλο που οι δίαιτες αυτές μπορεί να οδηγήσουν σε βραχυπρόθεσμη απώλεια βάρους, μακροπρόθεσμα θυσιάζεται η υγεία σας.

  • Τα φυτά είναι ισχυρά. Δεν είναι μόνο ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις που καταστέλλονται από τα τρόφιμα ολικής και την φυτική διατροφή. Μπορούν επίσης τα φυτά να σας προστατεύσουν από διαβήτη,παχυσαρκία, αυτοάνοσα νοσήματα, ασθένειες οστών, νεφρών, οφθαλμών και ασθένειες του εγκεφάλου.

  • Οι καρδιακές παθήσεις μπορούν να αντιστραφούν μέσω της διατροφής.Ο κ. Κάλντγουελ Έσσελσταιν, Jr., M.D.,(Caldwell B. Esselstyn) παθολόγος και ερευνητής στο καλύτερο καρδιακό κέντρο της ΗΠΑ, το Cleveland Clinic, θεράπευσε 18 ασθενείς με διαπιστωμένη στεφανιαία νόσο με τρόφιμα ολικής και φυτική διατροφή. Όχι μόνο σταμάτησε την εξέλιξη της νόσου, αλλά 70 τοις εκατό των ασθενών διαπίστωσαν μια απόφραξη των φραγμένων αρτηριών τους. Ο Δρ Ντην Όρνις(Dean Ornish), απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ, ολοκλήρωσε μια παρόμοια μελέτη με τα ίδια συνεχή αποτελέσματα.


Εδώ όλη η Μελέτη


202 views

Το Vegan 22 Greece αποτελεί μια εθελοντική πρωτοβουλία και στηριζόμαστε σε δωρεές. Ενίσχυσε το έργο μας: 

MEDICAL AND COPYRIGHTS DISCLAIMER
Όλες οι πληροφορίες που παρέχονται κατά τη διάρκεια της πρόκλησης ΔΕΝ αποτελούν  ΙΑΤΡΙΚΗ και εξατομικευμένη ΣΥΜΒΟΥΛΗ. Αν αντιμετωπίζετε κάποιο θέμα υγείας ή έχετε ανησυχίες για την φυτοφαγική διατροφή, συμβουλεύεστε πάντα το γιατρό σας και έναν κατάλληλα εκπαιδευμένο αντίστοιχο επαγγελματία υγείας. Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση, αντιγραφή του κειμένου και των πληροφοριών που υπάρχουν στο vegan22greece challenge.

Για επικοινωνία ή συνεργασία βρείτε μας στο: Vegan22greecechallenge@gmail.com

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ:

92389438_354330295505021_897768791167991
85163327_2634316113340863_54762341974860
lady papaya.jpg
beets me.png
PLANTBASEDNTGR.png

© 2020 by Vegan22GreeceChallenge. All rights reserved.